Slamball

Slamball

Slamball - en fri vægt til både styrke- og cardio

Vil du gerne investere i et alsidigt træningsredskab, hvor du får mange muligheder for få kroner, så køb en slamball. Du får en slidstærk boldt med tyngde, som kan bruges til både at lave eksplosive, udfordrende kasteøvelser, rolige styrkeøvelser med vægtbelastning og sjove makkertræninger. Du kan nemt sammensætte et fuldkropsprogram med en slamball ved hælp af meget få øvelser. En slamball har en tyk gummi-belægning og kan holde til du kaster den i underlaget eller ind i en væg.

Vis som Gitter

2 varer

Faldende orden
  1. Slamball-øvelser. hvordan laver man øvelser med slamballs? Køb TRX slam ball her
    TRX Slam Ball
    Fra 245,00 kr.
Vis som Gitter

2 varer

Faldende orden
 

Mere viden

GUN-eX elastiske battleropes godt til helkropstræning

produkt

GUN-eX battleropes

BLOG

Hvad er en TRX Rip Trainer?

facebook

Træn med Flexvit-elastik

rengøring af trx suspension trainer

BLOG

Sådan kan du rengøre din TRX

Hvor ondt må det gøre at foamrolle?

blog

Gør foamrolling ondt?

kursus

TRX Yoga Course

blog

Helene elsker TRX

Hvad er en slamball?

En bold med vægt med en tyk gummi-coating - som ofte har en form for mønster, så du kan få et bedre greb i den når du træner. Den er perfekt til high-impact øvelser, fx hvor du kaster den i jorden, ind i en væg eller lignende. Den vil blive liggende stort set der, hvor du smider den. Den er super slidstærk og har ikke syninger eller lignende, som kan gå op - ligesom en medicinbold har.

Hvad er forskellen på en slam ball og en medicinbold?

Begge er en bold med vægt. Men en af de helt afgørende punkter, hvor en slamball adskiller sig fra en medicinbold er, når du kaster med den. En Slamball vil nemlig blive liggende hvor du kaster den i jorden, eller falde forholdsvis tæt på den væg du kaster den ind i. En medicinbold derimod vil have tendens til at "hoppe". Derfor er det sjældent en god idé at kaste en medicinebold i jorden - for den vil bounce tilbage og ramme dig i hovedet, hvis du ikke passer på. En medicinbold har desuden ofte en tynd plastikoverflade eller er syet af læder - og har derfor syninger, der kan gå op hvis du kaster for hård eller på et forkert uderlag (fx asfalt).

Hvilke øvelser/workouts kan man lave med en slam ball

Tænk på en slamball som en såkaldt fri vægt. Du kan holde den i hænderne tæt på kroppen, løfte den over hovedet, svinge den i en rotationsbevægelse, eller måske placere den på brystet når du laver crunches. Men du kan også bruge den eksplosivt - hvor du kaster den i underlaget eller ind i en væg. Den store fordel ved en slamball er, at den er designet til at klare, at du er lidt rough og behandler den hårdt. Og så lander den tungt der, hvor du smider den.

Her er bare nogle af de øvelser, som kan laves med en slamball: Squat, burpee slam, bulgarian squat, planke, crunches, eksplosive hop-øvelser, russian twist, standing overhead slam, woodchopper, slamball snatch.

I videoerne herunder kan du få inspiration til, hvordan du kan inkludere en slamball i dit træningsprogram. I den ene video giver Glenn Loizou Brændbjerg og Cristina Diaz dig lidt spændende slamballøvelser, som både udfordrer din styrk, mobilitet, kondition og koordinationsevne. I den anden video fra TRX Training mixer vi både en træningselastik og TRX Suspension Trainer med ind i workouten, så du får en idé om, hvordan en slamball kan inkluderes i en større sammenhæng.