Kettlebells

Kettlebells

Du vil elske en støbejernskettlebell

TRX har udviklet nogle virkelig lækre støbejernskettlebells. De findes fra den helt lette version på 4 kg og op til den tunge på 28 kg. De er støbt i ét stykke, hvilket betyder at håndtaget ikke bare sådan lige knækker af kuglen. Håndtaget er afrundet hvilket gør denne kettlebell kan hvile behageligt på dit håndled. 

Vis som Gitter

2 varer

Faldende orden
  1. TRX kettlebell i flere vægte fra 4kg til 28kg
    TRX Kettlebell
    Fra 205,00 kr.
Vis som Gitter

2 varer

Faldende orden
 

Mere viden

GUN-eX elastiske battleropes godt til helkropstræning

produkt

GUN-eX battleropes

BLOG

Hvad er en TRX Rip Trainer?

facebook

Træn med Flexvit-elastik

rengøring af trx suspension trainer

BLOG

Sådan kan du rengøre din TRX

Hvor ondt må det gøre at foamrolle?

blog

Gør foamrolling ondt?

kursus

TRX Yoga Course

blog

Helene elsker TRX

Hvorfor er kettlebelltræning godt?

Begge er eksempler på frie vægte, men der er nogle klare forskelle på de 2. Lad os her holde fokus på fordelene ved en kettlebell.  Øvelser med kettlebell kan blandt andet hjælpe dig til at opbygge styrke og udholdenhed, bedre din kondition, træne balance, etc. Brug dem til at tilføje vægt til øvelserne på dit træningsprogram eller træn meget specifikke kettlebell-bevægelser som fx swings og snatches. Det er et fedt redskab til helkropstræning, og du får meget nemt inkluderet pulstræning, for det er super udfordrende for hele dit kredsløb at manøvrere en tung vægt og selv ved simple øvelser får du brug for at aktivere en masse muskelgrupper på een gang. Så kettlebellworkouts er ret effektiv træning. Du vil kunne opleve en udvikling i styrke og kondition på forholdsvis kort tid.


Kettlebells kan bruges til alle mulige øvelser: pres, swings, rotation, squats, maveøvelser, etc. Stående, siddende, liggende. Det er bare med at være kreativ.

Inspiration til kettlebelløvelser

Brug de frie vægte som en integreret del af din øvrige workout eller fokuser på udvalgte muskelgrupper og træn dem isoleret. I første video herunder får du en conditioning circuit, hvor der både bruges TRX og kettlebells - og den ledes af TRX Trainings Chris Frankel. Vi kommer f.eks. fordi Single-leg Hip Press. I den anden video viser Miguel Vargas variationer af TRX Lunge med kettlebell. 

Kettlebell cirkeltræning

Kettlebelløvelser for underkrop