Træningsbælter

Træningsbælter

Hvorfor skal jeg bruge et Harbinger træningsbælte, når jeg styrketræner? Well, en af de mest afgørende grunde til at du ser folk spænde et bredt nylon- eller læderbælte omkring kroppen i fitnesscentret er, fordi det giver en uvurderlig god support til din ryg og lænd, når du skal løfte tungt. Det vil selvfølgelig aldrig kunne erstatte en stærk coremuskulatur, men det kan være en ekstra hjælp - og beskyttelse imod skader. Det er på ingen måde en nødvendighed at bære et vægtløftningsbælte, men du kan hente stabilitet i et bælte, fordi det øger det intra-abdominale tryk. Det kan gøre dine løft mere stabile - og du kan muligvis også sætte flere kilo på vægtstangen end når du ikke har et bælte på. Men i sidste ende er det et spørgsmål om personlige præferencer. Harbinger er et af de meget propulære brands i markedet - anerkendt for deres store udvalg, slidstyrke og gennemtænkte design og materialer. Hos active aid finder du et større udvalg - og mangler du noget, så kan du altid kontakte os og høre, om vi kan skaffe det hjem til dig.

Vis som Gitter

8 varer

Faldende orden
  1. Harbinger Dip-bælte PolyPro sort
    Harbinger Dip-bælte PolyPro

    Startende fra 375,00 kr.

  2. Harbinger Hexcore mand træningsbælte S til XL
    Harbinger Hexcore Bælte (Mand)
    Fra 339,00 kr.
  3. Træningsbælte til kvinde - hexcore fra Harbinger
    Harbinger Hexcore Bælte (Kvinde)
    Fra 339,00 kr.
Vis som Gitter

8 varer

Faldende orden
 

Mere viden

GUN-eX elastiske battleropes godt til helkropstræning

produkt

GUN-eX battleropes

BLOG

Hvad er en TRX Rip Trainer?

facebook

Træn med Flexvit-elastik

rengøring af trx suspension trainer

BLOG

Sådan kan du rengøre din TRX

Hvor ondt må det gøre at foamrolle?

blog

Gør foamrolling ondt?

kursus

TRX Yoga Course

blog

Helene elsker TRX

Hvornår skal man bruge et træningsbælte?

Du behøver på ingen måde at bære et bælte gennem hele dit træningspas. Brug det når du rent faktisk har brug for det. Det kan fx være når du skal lave meget tunge løft i squat, dødløft eller lignende. Det er en ekstern support, som hjælper med at stabilisere - men det er højere grad er det en måde at give dine muskler en mulighed for at få feedback. Når du "presser dem ud imod" bæltet bliver du mere opmærksom på at spænde op og stabilisere mave- og rygmuskulatur. Derfor skal du ikke spænde dit bælte ekstremt stramt omkring livet - der skal være plads. Når du skal koncentrere dig omkring et tungt løft, så kan et styrketræningsbælte være en god træningsmakker. 

Hvor stramt skal et træningsbælte sidde?

Et træningsbælte skal faktisk ikke sidde særligt stramt. Det skal sikkert sidde meget løsere, end du tror. Det kan være fristende at suge maven ind og stramme til - for så sidder det jo godt og stabiliserer ekstra meget? Nej. Det er slet ikke meningen, at det skal sidde så tæt at du føler dine organer bliver presset flade :-) Et træningsbælte skal i stedet mere virke som en "barriere" du rammer og dine ryg- og mavemuskler på den måde får feedback af, når du laver et opspænd omkring korsettet.