Mini elastikker

Mini elastikker

En FLEXVIT Mini træningselastik kan bruges til et væld af øvelser for baller, ryg, skuldre, baglår, dårlig skulder, knæ, og så videre. Du finder den i 6 forskellige styrker, så der er en til både begynderen og til den stærke atlet. Men hvorfor bruge træningselastik? Simpelthen fordi en elastik kan yde en lineær og progressiv belastning og kan tilpasses til langt de fleste i forhold til ydeevne, samtidigt med at de tillader at vi bevæger os så frit som muligt, uden at opstille restriktioner og hæmme bevægelserne. 

Vis som Gitter

15 varer

Faldende orden
Vis som Gitter

15 varer

Faldende orden
 

Mere viden

GUN-eX elastiske battleropes godt til helkropstræning

produkt

GUN-eX battleropes

BLOG

Hvad er en TRX Rip Trainer?

facebook

Træn med Flexvit-elastik

rengøring af trx suspension trainer

BLOG

Sådan kan du rengøre din TRX

Hvor ondt må det gøre at foamrolle?

blog

Gør foamrolling ondt?

kursus

TRX Yoga Course

blog

Helene elsker TRX

En lille træningselastik kan øge fokus

Flexvit MINI-Elastikken rundt om lårene, lige over knæet øger din bevidsthed om at drive knæene udad og aktivere glutes i en øvelse som fx Hip Press / GluteBridge. Det kan samtidig hjælpe dig til at fokusere på din corestabilitet, som skal fastholdes gennem hele bevægelsen. Flexvit MINI Bands findes i 6 styrker og flere af dem også i sæt. De er lavet i et blødt stofmateriale, så de ruller ikke ligesom almindelig latexelastikker når du træner. Derudover springer de yderst sjældent og de kan vaskes i vaskemaskinen - smart!

Øvelse for baglår og glutes

I videoen ser du, hvordan du kan lave Hip Pres / Glutebrige / Bækkenløft. En virkelig god øvelse at have med sit program, hvis du fx døjer med ondt i lænd/ryg og vil have styrket de stabiliserende muskler. Du kan finde denne og en masse andre gode øvelser og workouts på FLEXVIT's Youtube-kanal.