Træn ryg med TRX

Træn din ryg med tips fra fysioterapeuten

Rygproblemer er blevet en folkesygsom. Hvert år må masser af danskere opsøge og læge og behandlere, fordi de har fået smerter i ryg, lænd, og så videre. Rygsmerter kan opleves utroligt begrænsende i hverdagen og det kan være svært at få bevæget sig. Det er en ond cirkel. Det er derfor helt essentielt, at du sørger få at få nogle gode rutiner ind i din dagligdag, hvor du har fokus på at træne din ryg stærkere.

Vi har, i samarbejde med fysioterapeut Betina Schmidt fra Fysiofit i Viborg, samlet en række øvelser, som hver i sær hjælper dig på vej i arbejdet med at få en stærk ryg. Du skal nemlig ikke kun træne ryg, men i høj grad core, balance og smidighed.

Derfor kommer her en TRX workout med rigtig gode forklaringer på, hvordan du laver de forskellige øvelser og hvad du skal være opmærksom på. 

TRX Rygtræningsprogram 

Der er i denne workout udvalgt en række øvelser, som vurderes essentielle, når du vil bruge din TRX Suspension Trainer til at træne din ryg stærkere. Du får både nogle stående og liggende øvelser. Sværhedsgraden i øvelserne er tilpasset, så du også kan være med som nybegynder. Derudover vil fysioterapeut Betina Schmidt desuden beskrive meget detaljeret, hvordan du laver øvelserne og du kan se Anette demonstrere det samtidig. 

 

Vi ønsker dig rigtig god træning, og er der noget du bliver i tvivl om, så er du hjertelig velkommen til at kontakte os.

 

  

 Køb TRX her